Spørsmål og svar om adresseendring
- Fyll ut skjema for adresseendring.
- Velg mottakere basert på en liste over Norges bedrifter og organisasjoner.
Vi sender flyttemeldingene til alle dine valgte mottakere:
Du mottar også ferdig utfylt skjema på epost som kan leveres til folkeregisteret etter at skjemaet er ferdig utfylt.
Mottakerne du selv velger i skjemaet mottar flyttemeldingen din.
Tjenesten er helt gratis.
Nei – du må selv huske å melde flytting til folkeregisteret. Dette må gjøres senest 8 dager etter innflytting. Du mottar ferdig utfylt skjema etter fullført tjeneste hos flyttemelding1. Denne kan prines og sendes/leveres til ditt lokale skattekontor.
Omadressering ved dødsfall må gjøres direkte hos Posten. Ta kontakt med posten ved spørsmål om dette tlf. 04004.
Ved omadressering vil posten videresendes i en begrenset tidsperiode. Ved adresseendring skjer endringen permanent. Omadressering må registreres hos Posten Norge
Nei – dessverre trenger vi din eposadresse for å kunne levere tjenesten.
Da fyller du enkelt ut skjemaet på nytt. Du kan sørge for at leverandørene du valgte forrige gang ikke mottar to flyttemeldinger ved å ikke velge disse nå.
Dessverre støtter vi ikke adressendringer til eller fra ulandet.
Dersom du ønsker en CO-adresse fyller du enkelt ut CO-adressen i adressefeltet i skjemaet.