Spørsmål og svar om adresseendring

Hvordan fungerer adressendring via Flyttemelding1?
  1. Fyll ut skjema for adresseendring.
  2. Velg mottakere basert på en liste over Norges bedrifter og organisasjoner.

Vi sender flyttemeldingene til alle dine valgte mottakere:

Du mottar også ferdig utfylt skjema på epost som kan leveres til folkeregisteret etter at skjemaet er ferdig utfylt.

Hvem mottar flyttemeldingen min?

Mottakerne du selv velger i skjemaet mottar flyttemeldingen din.

Hva koster tjenesten?

Tjenesten er helt gratis.

Blir det sendt flyttemelding til folkeregisteret?

Nei – du må selv huske å melde flytting til folkeregisteret. Dette må gjøres senest 8 dager etter innflytting. Du mottar ferdig utfylt skjema etter fullført tjeneste hos flyttemelding1. Denne kan prines og sendes/leveres til ditt lokale skattekontor.

Adreseendring ved dødsfall

Omadressering ved dødsfall må gjøres direkte hos Posten. Ta kontakt med posten ved spørsmål om dette tlf. 04004.

Forskjellen på adressendring og omadressering

Ved omadressering vil posten videresendes i en begrenset tidsperiode. Ved adresseendring skjer endringen permanent. Omadressering må registreres hos Posten Norge

Kan jeg melde adresseendring uten e-postadresse?

Nei – dessverre trenger vi din eposadresse for å kunne levere tjenesten.

Jeg ønsker å sende flytemeldingen til flere selskaper enn jeg først valgte

Da fyller du enkelt ut skjemaet på nytt. Du kan sørge for at leverandørene du valgte forrige gang ikke mottar to flyttemeldinger ved å ikke velge disse nå.

Støtter dere adressendring til/fra utlandet?

Dessverre støtter vi ikke adressendringer til eller fra ulandet.

Adresseendring med CO-adresse

Dersom du ønsker en CO-adresse fyller du enkelt ut CO-adressen i adressefeltet i skjemaet.